1.9.2016

miten suloinen kesä...

...kun se loppuu jää vain pimeä.















 Kesä 2016 on ollut mulle tosi hyvä ja mua surettaa vähän kun se on nyt ohi. On ollut lämmintä ja aurinkoista ja mä oon ollut tarpeeksi terve nauttiakseni siitä ulkona. Oon saanut viettää aikaa mulle tärkeiten ihmisten kanssa ja vaan olla olemassa. On tullut tehtyä paljon mun mittapuulla ja mukavat muistot häilyy mielessä lämpimänä nyt kun syksy on jo täällä. Tässä oli mun kesä kuvina, mutta kirjotanhan minä nyt toki tähän loppuun vielä tarkemmin mitä tuli tehtyä ja avaan vähän noita kuvia teille. Laiskimmat voi vaan tyytyä ihastelemaan kuvia ja skipata tämän tarinoinnin.

Me vietetään poikaystävän kanssa Juhannus mun kotipaikkakunnalla Varkaudessa joka kesä missä molempien vanhemmilla on mökit. Mä rakastan mun lapsuuden kodin pihaa ja äidin kasvimaata ja puutarhaa. Katson siellä olessani joka aamu sisäpihalle päin olevista ikkunista kaikkia kauniita kukkia, puita ja pensaita ja mietin miten mukavaa olisi jos olisi oma piha myös omassa asunnossa. Meidän kerrostalossa ei ole edes parvekkeita.
Tuossa yhdessä kuvassa oleva huivipäinen nainen on siis mun äiti joka kerää yrttejä. Tuo toinen rouva joka istuu puutarhan edessä koiran kanssa on mun täti. Koira itse on poikaystävän vanhempien ja sen nimi on Leevi. Se oli mun äidillä hoidossa kesällä viikon. Leevi on jo vanha ja välillä vähän hankala, mutta se on silti hyvä poika. Aikanaan kun vielä asuin tuolla paikkakunnalla poikaystävän kanssa (asuttiin molemmat sillon kotosalla) niin kävelytettiin Leeviä useinkin yhdessä. Nautin siitäkin kovasti. 
Hmmm no ja sit nuo kuvat missä oon Jennin kanssa ja syödään omatekoisia mehujäitä (niissä oli mansikoita ja omenamehua) on ihan kesän alusta. Jennillä oli sillon synttärit. Vietettiin niitä rauhallisesti vaan keskenään. Leivottiin mokkapaloja, juotiin kuoharia, syötiin grillivoileipiä ja katsottiin piirrettyjä. Se oli samalla melkein kuin kesänavausjuhlat.
Toi kuva missä mulla on ilmapallokukka kädessä on poikaystävän tädin 60v-juhlilta. Ne oli isot sukujuhlat jotka vietettiin sellasessa vuokratussa pihapiirissä missä oli monta vanhahkoa rakennusta. Koko illalle oli suunniteltu tekemistä ja ohjelmaa. Ilmapallokukan teki mulle taikuri joka siellä esiintyi lapsille. Kiltisti kun pyysin niin sain minäkin taikurilta pallon.
Itse Juhannus-aattona oltiin poikaystävän porukoiden mökillä ja meillä oli juhannusskaba. Tällästä kivaa kisailua ja leikkiä me ollaan harrastettu jo monena vuotena yhdessä, mutta tänä vuonna meillä oli oikea lista noista lajeista. Musta paras laji oli tietty kaarnalaivan teko ja uitto. Kisan voitin jopa minä ja palkinnoksi sain ton pepelakun jonka lopulta söi kuitenkin poikaystävä :D Onnistuin myös palamaan auringossa vähän, kun käytiin katsomassa kokkoa veneellä. Huivia sentään älysin pitää päässä. Laseissa on aperol spritziä. 
Noi vikat kuvat on otettu mun vasta kuolleen sukulaisen kotoa missä käytiin pyörähtämässä tädin kanssa. Kuvasin siellä paljon vanhoja ja mielenkiintoisia juttuja. Teen asiasta erillisen merkinnän ihan, niin ei niistä sen enempää. 
Teen myös toisen merkinnän mun kesän kohokohdasta eli viikonloppu reissusta joka heitettiin poikaystävän, ystävän ja Jennin kanssa Varkauteen. Sieltä tuo kuva missä tytöt istuu mun kodin kuistilla.  
Muita kuvia nyt varmaan ei tarvitse sen enempää selittää. Ne on vaan musta hauskoja kesäkuvia.

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos! :3 Kyllä valokuvaaminen kannattaa <3 Muistaa mämäkin fiilikset sitten monen vuoden päästä.

      Poista

Kaikki blogista löytyvä materiaali (ellei erikseen mainita) on Saara Roineen tuottamaa ja copyright-lain suojaamaa. Älä käytä, kopio, poista vesileimaa, tai levitä ilman omistajan allekirjoittamaa suostumusta. Kaikki oikeudet pidätetään: Saara Roine ©

All materials found in this blog (if not mentioned separately) are produced by Saara Roine and they are protected by copyright laws. Do not use, copy, remove the watermark/signature or distribute without written consent of the owner. All rights reserved: Saara Roine ©