15.10.2016

Kesän viimeiset muistot

Mä oon tän kanssa pikkasen myöhässä, mutta ei voi mittään. Haluun silti kirjottaa mun parhaasta kesäreissusta 2016. Matkustaminen ei oo mulle aina kaikista helpointa mun sairastelujen takia ja multa jää usein sen takia mahdollisuuksia välistä. Tänä kesänä mä kuitenkin halusin tehdä kerrankin jotain yhdessä ystävien kanssa ja reissata. Päätettiin siis heittää viikonloppureissu mun kotipaikkakunnalle savoon päin. Lähdettiin 27 heinäkuuta Varkauteen Annan, Jennin ja Ilarin kanssa. Tarkoituksena vaan viettää pari päivää mun kotona ja siinä lähistöllä tutuissa paikoissa. Kumpikaan mun parhaista kavereista ei ollut koskaan edes käynyt meillä ennen tätä, tai meidän mökillä, niin olihan se jo aikakin toteuttaa reissu sinne. 4 tunnin matka taittui aika kivuttomasti kun kuunneltiin tyhmää musiikkia mitä mulla oli ikuisuuksia vanhoilla poltetuilla cd-levyillä. Jenni meinas tosin saada migreenin jossain vaiheessa kun ei kestänyt jytää. Pysähdyttiin myös Iisalmessa syömään Heseen. Niin ja jossain välissä kun ajettiin Kestilän tienoilla niin oli vähän nihkeetä kun koko tie oli kuorittu pois monen kilometrin matkalta. Kivet lenteli välillä ikävän kuuloisesti auton pohjaan. Ei voinu tietää kun ei ollut missään ilmotustakaan. Päästiin iltapäivällä perille ja koko eka ilta tais mennä vaan siinä kun näytin kaikki paikat, esittelin mun vanhemmat ja vouhotin muuten vaan kaikesta. Katottiin missä nukutaan ja sovittiin miten/mitä syödään jne.


Matka on alkanut


Jenni saatana! >:D


Tässä piti pysähtyä vaan koska Jennin sukunimi vastaa paikan nimeä

Onneksi mun täti antoi mulle tällä reissulla taas avokätisesti rahaa ruokiin, juomiin ja bensoihin. Olisi tullut muuten aika nihkeetä (eli kiitos tästä taas täti rakas). En muista oikeen missä järjestyksessä me mitäkin tehtiin, mutta yritän jotenkin jaotella. Käytiin Ruoka ja viina ostoksilla aika ensimmäisenä tietenkin. Ulkonasyöminen ois ollut turhan vaikeeta kun Anna ei voi syödä missä vaan. Tehtiin siis sit yhdessä välissä ruokaa (Anna omaansa ja me kolme jotain muuta) ja mun äiti yritti hössöttää siinä. Mikä vaan tietty vaikeutti asioita kun yritin varjella, ettei Annan ruokaan lennä mitään kun se on kaikelle niin allerginen. Kaikki säilyi kuitenkin hengissä ja kukaan ei jäänyt nälkäiseksi.


Tässä joku aamu makoillaan vierashuoneessa. Jenni ja Anna nukkui parisängyssä ja minä tosssa raossa lattialla. Ilari nukku mun vanhassa huoneessa.

Eniten koko reissun aikana me varmaan käytettiin aikaa siihen kun pelattiin Pokémon Gota ja ajeltiin samalla ympäri Varkautta ja juopoteltiin. Time well spent jos multa kysytään. Tätä tuli tehtyä myös keskellä yötä ja Ilari raukka oli aina uhrautuva kuski (kiitos ja anteeksi muru). Käytiin monissa mulle tutuissa ja nostalgisissa paikoissa "aiheuttamassa pahennusta". Tuli kerrottua tytöille paljon tyhmiä vanhoja juttuja samalla haha. Vietettiin myös paljon aikaa meidän keittiönpöydän ääressä äänekkäästi korttia pelaten (tietenkin keskellä yötä ja tietenkin edelleen humalassa). Pelattiin myös TIETENKIN läpsyä ja hakattiin sitä pöytää sitten siinä. Toivottavasti ei häiritty ihan hirveesti kuitenkaan, vaikka kerrankos sitä nyt tuon kavereita kotia.


Tässä kirkon takana hengailemassa ja es pärisee.


Kovat Varkauden kirkon salilla.


Juomat piti saada mukaan niin meillä oli viinaämpäri autossa. Jenni on jo ihan omissa maailmoissa.


Luontopolulla pimeessä kyykkimässä. Sielläkin oli stoppi nii pitihän se käydä.


Tässä on mun ala-asteen takaa seinästä löytyvä legendaarinen "lepakonsiipi". Käytiin tsekkaa vanha taru ja todettiin se todeksi kuten kuvasta näkyy.


Hautuumaalla taas yöllä hunttimassa.

Yksi päivä käytiin Jennin ja Annan kanssa myös vähän shoppailemassa. Ilaria ei ois voinut vähempää kiinnostaa niin se meni pelaamaan jonnekkin lisää Pokémon Gota. Varkaudessa ei ole niin hirveesti kauppoja, mutta kirpputoreja on kyllä montakin ja niille tytöt halus sit mennä. Koluttiin ne läpi ja käytiin sen päälle ehkä yhdessä, tai kahdessa vaateliikkeessä. Sorruin ostamaan mustan farkkuliivin ja yhden t-paidan.


Tässä joku aamu aamupalla.


Äiti teki kauniin kesäisen salaatin.

Käytiin myös jossain välissä meidän mökillä uimassa. Olin unohtanut erikseen mainita tytöille, että ottakaa ihmeessä uimapuvut mukaan... No Jenni oli kyllä meinannut ottaa, mutta kun ne oli märät niin sitten unohti ja Anna ei ajatellut tarviivansa kun en sanonut. Jenni lainasi sitten jotain mun äidiltä ja Anna tyytyi mököttämään laiturilla. Se sitten otti onneksi tosin kuvia niin on nyt niitä näyttää! Uskaltauduin pulikoimaan suht pitkäänkin jopa. Ehkä siksi kun Ilari on aina niin paskahousu ja sitä saa odottaa veteen niin kauan HAH!


Ilari, veteen siitä!


Tarunhohtoinen lummesota 2016.

Kaiken kaikkiaan oli tosi ihana ja onnistunut reissu jota mä haluan muistella ikuisesti. Musta tuntu pitkästä aikaa siltä kun joskus sillon kun asuin kotona ja meillä kävi mun kavereita usein kylässä ja yötä. Oli paljon tilaa missä olla ja leikkiä ja paikkoja jossa käydä ja asioita mitä tehdä. Mulla ei ollut myöskään mitenkään huono olo koko reissun aikana, vaikka pelkäsin, että kohta johonkin koskee, tai jotain muuta. Oli myös ihanan lämmintä koko ajan ja kaikkialla tuoksui kesä. Viina maistui ja oli kivaa valvoa myöhään ja vaan olla hölmö. Mä olin tosi onnellinen ja mulla oli sellanen olo, että mua rakastetaan ja että meidän aika yhdessä on tärkeetä. oon tosi onnekas, että oon löytänyt tälläsiä ystäviä vielä vähän vanhempanakin.

4 kommenttia:

  1. Mä hellyn aina tolle lepakonsiivelle :'''''>>>
    Ihanan kuulonen reissu, noi on niin tärkeitä ja hienoo kuulla että se oli kaikinpuolin onnistunut matka. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lepakonsiipi on niin paras juttu haha :D Mä en vieläkään tiedä mikä se mahdollisesti on??

      Mä en voi olla koskaan tarpeeksi kiitollinen mun ystävistä. Oon niin ilonen, että mulla oli mahdollisuus tälläseenkin reissuun ^-^

      Poista
  2. Oli tosi kivvaaaa <3 Ootte best.
    Tuo sängylläröhnötys-kuva hahahah :DDD Oon niin elämään kyllästyneen näkönen. Johtuu ehkä siitä ku oli niin saatanan kuuma.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. OLI PARASTA IKINÄ!!!<33
      Mun sänkyröhnötyksen ahdingoa syventää toi Barbipeitto :D

      Poista

Kaikki blogista löytyvä materiaali (ellei erikseen mainita) on Saara Roineen tuottamaa ja copyright-lain suojaamaa. Älä käytä, kopio, poista vesileimaa, tai levitä ilman omistajan allekirjoittamaa suostumusta. Kaikki oikeudet pidätetään: Saara Roine ©

All materials found in this blog (if not mentioned separately) are produced by Saara Roine and they are protected by copyright laws. Do not use, copy, remove the watermark/signature or distribute without written consent of the owner. All rights reserved: Saara Roine ©