2.5.2017

2004-2005 noloimmat kuvat

Mä rakastan vanhoja noloja kuvia. Mitä hirveempiä meikki- ja vaatesekoiluja tai muuta pelleilyä sen parempi! JA mustahan löytyy niitä kuvia vuodesta 2004 eteenpäin koneelta läjäpäin. Oon säästänyt lähes kaiken (joskus poistin poikaystävistä kuvia kun erottiin lol) ja tehnyt niistä useita varmuuskopioitakin. Eli tästä lähtee eka vanhat kuvat -merkintä vuosilta 2004-2005. Olin sillon 15-16 vuotias ja meno oli tosi hevi ja gootti.

Alotetaan vanhimmasta minkä valkkasin mukaan. Mun syntymäpäivän iltana kun täytin 16. Sain ton huivin lahjaksi mun tädiltä ja pistin sen heti päähän.

Mua oikeasti huvittaa se minkä näköisiä nuoret on nykyään 16 kesäisinä. Kaikki osaa meikata tai edes nyppiä ne kulmakarvat (toisin kuin pikku Saara). Ei ollut sellasta meidän yläasteella. Hyvä jos osattiin käyttää meikkivoidetta ja puuteria. Vähän kajaalia vaan luomeen. Kutkuttas kyllä nähdä sen aikasten luokkalaisten vanhoi kuvia myös haha. Kaveri joskus näytti mulle jotain sen muka noloi sweet sixteen kuvia ja ei voi muuta kun sanoa, että oisimpa itse ollut niinkin hyvännäköinen :D No se kaveri onkin mua 8 vuotta nuorempi.

 
Edelleen 2004 kuvia. Eka korsetti on tullut kehiin jostain. Mun mielestä mun äiti ompeli sen ainakin osittain mulle. Nightwish oli kovaa kamaa ja paitoja piti olla. Oon tossa kuvassa isosena rippileirillä Kiteellä.

Ei tullut kuulonkaan, että meidän tuppukylästä ois löytynyt mitään hevari, tai gootti vaatteita. Ainoat vaatekauppat oli Seppälä ja Jim & Jill. Tuurilla sieltä löyty joskus jotain kivaa mustaa. Äiti autto mua parhaansa mukaan aina ja ompeli tai duunasi mulle juttuja. Käytin jokaisen mahdollisuuden ostaa jotain tyyliin sopivaa. Esim just ton Nightwishin paidan ostin siellä Kiteellä kun sehän on bändin kotipaikkakunta ja niillä on siellä oheistuoteliike.

 
MÄ OON HEVARIIIIIIIIIIIIIIHH!! Sain tukan värjättyä mustaksi 2005 ja jostain syystä halusin, että se on vähän lyhyempi?Mulla oli noi maastohousut aina. Vähän Children of Bodom jau jauuuuu meno yhtenä juhannuksena.

Mä muistan kun mua haukuttiin yläasteella saatananpalvojaksi sen takia kun käytin mustia vaatteita. Kotikaukungilla ei paljoa tiedetty mistään muka alternative pukeutumistyyleistä ja jos joku uskalsi joskus kokeilla jotain... Ihan naurattaa kun miettii miten erilailla nuoret nykyään pukeutuu ja miten paljon erilaisia tyylejäkin on nykyään. Kaikkee emosta pastelligoottiin. Eipä siinä mä vaan tykkäsin kun ihmiset vihas ja sain siitä ison egobuustauksen :'D

Uhraa lapset Saatanalle? Parasta tässä on se, että toi paikka on suoraan kirkon takana. 

Mulla oli myös joku fiksaatio yhdessä välissä kravaatteihin. Ehkä mä yritin jotain semi goottilolita meininkiä? Valkoset kauluspaidat oli kanssa kivoi niiden kravaattien kanssa. Rupesin tupeeraamaan tota mustaa puolipitkää tukkaa jossain välissä. Meikkejä en käyttänyt edelleenkään hirveesti ja sen näkee mustista silmänalusista. Mustaa kajaalia vaan. Mulla muuten oli jo lasit tuollon, mutta en halunnut käyttää niitä jos ei ollut pakko. Ei ollut näkö vielä niin huono, etteikö olisi pärjännyt ilman. Kuvissa vähintään otin ne pois. Mun ekat lasit oli jotkut ihan hirveet pyöreet muutenkin.

 Aina piti raiskata kuvia ihme efekteillä ja sutata joku kohta naamasta. Silmät ja suu mieluiten? :D Oon tosi kova jätkä suoraan kiirastulesta haha. Ostin valkosta puuteria ja käytin sitä punaisen huulipunan kanssa. Look at my porcelain skin t kotitekoinen goottilumikki. Käytin myös punaista huulikynää kajaalina ja tein niitä ihme valuvia viivoja silmän alle.

 Ekat festarit Ilosaaressa 2005. Haarat on niin auki, että sieltä lentää kohta jotain lepakoita ulos. Aurinko korvensi mun vampyyri-ihoa ilmeiseti myös kun piti olla varjo. Junassa oli tosi täyttä paluumatkalla.

NYT päästään asiaan! Mun lemppari nolot kuvat itestä! Äiti vei mut ja mun parhaankaverin 2005 kesällä Helsinkiin vähän goottishoppailemaan. Kuvat on otettu Morticia vaateliikkeessä. Kengät ei lähteneet mukaan mikä harmitti silloista Saaraa. Äiti pisti kyllä isot rahat mun rytkyihin <3

Goottisisarukset posettaa uusien vaatteiden kanssa.

 Me oltiin mun parhaan ystävän Liisun kanssa aina yhdessä ja meillä oli usein aika samanlaiset vaatteetkin haha :D

Liisun äiti syytti mua siitä että oon pilannut sen lapsen. Olin taas kerran saatananpalvoja ja pahanilmanlintu. Liisun äiti repi mm Marilyn Mansonin julisteita Liisun huoneen seiniltä ja heitti sen piirustuksia menemään. Ei antanut värjätä tukkaa mustaksi tai ostanut uusia vaatteita. Onniksi mun äiti oli aina mukana meidän jutuissa ja osti myös Liisulle vaatteita ja antoi sen olla oma itsensä meillä. Liisu lopetti muhun yhteydenpidon pari vuotta sitten (syy tähän täysin mun siis), eikä vastaa enää viesteihin tai puheluihin. Anteeksi jos et halua näitä kuvia tänne, mutta en voi sulta lupaakaan kysyä.

Kävin kampaajalla värjäyttämässä tukkaan vähän raitoja \m/ Huomaa hampunlehti huivi.

 
Tää oli mun ehdoton inhokki kuva itsestä sillon hahah. Siinä näkyy nyt myös ne lasit jotka vaan korosti mun jo valmiiksi pyöreitä kasvoja. Nahkatakki kesät talvet.

Lapsi on terve kun se leikkii ja sairas kun se ei lopeta.

Mä käytin tuohon aikaan tosi paljon hameita ja mekkoja. Musta hame oli vaan niin helppo yhdistää mihin tahansa noihin vaatteisiin. Nykyään mekko on päällä vain jos on juhlat ja hametta en käytä oikeastaan millonkaan. Nyt vappuna oli poikkeuksellisesti jopa ruutuhame päällä. Oli vissiin eka kerta 2 vuoteen. Päästin tukan kasvamaan lopulta taas pitkäksi ja värjäsin juurikasvua tummanpunaisella.

 Sit alko ne goottimeikki kokeilut lopulta kunnolla. Punaista ja mustaa silmiin ja suustakin valuu joku verinoro näköjään. Käteen on piirretty pääkallo? :D

Äiti otti musta nuo kuvat itseasiassa. Kyllä mun pitää olla kiitollinen siitä, että mulla on ollut niin hyvä ja ymmärtävä äiti joka on tukenut mua mun pimeinä gootti aikoina. Kiitos äiti! Tuolla tuolin takana näkyy seinällä joku mun tökerö "pimeä" piirustus. Äiti laitto kaikki mun työt myös seinälle.

Loppuun vielä yksi nolo editti. Aina niitä biisin sanoja ja ihme värisäätöjä, inverttiefektejä ja kontrastiraiskausta. Lyriikat tällä kertaa jotain ihan muuta kuin Marilyn Mansonia esim :DD

HUHHUH. Tulipa pitkä kirjoitus ja paljon kuvia. MUTTA EI SIINÄ VIELÄ KAIKKI! nämä kuvat on vaan alkusoittoa mun noloista tyylisekoiluista ja muista. Teen joskus sitten esim vuodet 2006-2007. Siellä sitä outoa kakkaa vasta onkin. Maltan tuskin odottaa :)

4 kommenttia:

  1. Ah, tällaiset postaukset best! Samoja vaiheita löytyy omastakin nuoruudesta. Ja mukaanhan mahtui vaikka mitä helmiä! Mun suosikit oli toinen ja kolmanneksi viimeinen kuva, joissa sussa on mun mielestä jotain alexandradaddariomaista muutenkin kuin supersiniset silmät. <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vanhat kuvat on vaan best kyllä se niin on! Mäkin nautin niistä sun vanhoista kuvista sillon niin paljon haha. Öööö kuka? Piti ihan googlettaa. En ite näe yhdennäköisyyttä, mutta kiitos. On ihan hyvännäköinen muikkeli nimittäin! :D

      Poista
  2. Nii mikä ihme se kravattivaihe oli sillon 2005 aikoihin? Mullakin nimittäin oli ihme kauluspaita-ja-kraka-fiksaatio sillon :D Kai ernuilla on vaan joku kollektiivinen ernumuotitaju vaikka aina piti kans väittää ettei varmasti seuraa mitään muotia. :p

    Toi "lapsia pihalla" on ihan söpöin ja paras ikinä en kestä. Tuli tosi vahvasti sellainen tietty "otetaan teininä kesällä goottivaatteissa posekuvia ihan missä vaan missä on joku outo juttu"-fiilis ja suuri nostalgia :D
    Oli kyllä ihania ja hauskoja arkiston aarteita muutenki. :') Seuraavaa osaa odotellessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nii??! Ilmeisesti se oli joku juttu sitten? :D

      Joo joo just sellanen mennään ulos meidän goottivaatteissa ja sit vaa otetaan kuvia jossain rannalla ja hölmöillään ^^'

      Pitää tehdä seuraava nopsaan kunhan on pari muuta ensin välissä! :3

      Poista

Kaikki blogista löytyvä materiaali (ellei erikseen mainita) on Saara Roineen tuottamaa ja copyright-lain suojaamaa. Älä käytä, kopio, poista vesileimaa, tai levitä ilman omistajan allekirjoittamaa suostumusta. Kaikki oikeudet pidätetään: Saara Roine ©

All materials found in this blog (if not mentioned separately) are produced by Saara Roine and they are protected by copyright laws. Do not use, copy, remove the watermark/signature or distribute without written consent of the owner. All rights reserved: Saara Roine ©